mycket tankar om hur jag ska gå vidare och vad som känns som en plan för mig.
 
Ska på ett viktigt möte på fredag som kan vara avgörande för de tankarna, sen får vi se...
 
Var hos läkaren i måndags med orsak att jag fick veta att jag var pre-diabetiker förra våren.
Det tog mig oerhört hårt, att jag ens tog mig till jobbet dagen efter är förvånande. 
Just diabetes har varit min största skräck hela livet och det blev så obehagligt nära.
Jag skulle bli kallad på ett nytt test efter 12 månader men har inte hört något varför jag mailade min vårdcentral och fick en läkartid.
Läkaren var suverän. Hon tyckte absolut inte att vi skulle utsätta mig för en glukosbelastning eftersom det kan ge mig en rejäl dumpning, om jag ens klarar att dricka hela lösningen.
I stället fick jag med ett stick i fingret lämna blodsockerprov och sk långtidsblodsocker och om det inte såg konstigt ut skulle jag inte höra något.
Vi tittade på min viktminskning och den lösa huden. Läkaren tyckte att jag skulle skriva en egenremiss när jag varit viktstabil i sex månader eller om jag kontaktade henne igen, men så har jag hört flera som fått beviljad bukplastik tidigare, bara de har under 25 i bmi vilket jag har haft i snart 4 månader.
 
Fortfarande är det människor jag räknar som nära vänner som inte alls förstår varför jag ska operera mig, ni behöver inte förstå, ni kan väl bara acceptera?
 
Var på en begravning nyligen, min mosters...smörgåstårta serverades och helt ärligt...ledsen kära släkt om ni läser här....men helvete vad folk åt....Smörgåstårtan var rent groteskt hög, säkert fem lager bröd, fast brödet såg eller kändes knappt för det hade liksom smält ihop med majonäsfyllningen...det var som en hög gul/vit gegga bara.....jag petade lite i min bit och snodde ost från fatet med pålägg till de som inte äter smörgåstårta. Större delen av min släkt är stora och det är inte konstigt som de slevade in..det som ÄR konstigt är att jag aldrig sett min släkt som tjocka.
JAG har varit den som enligt mormor var fet, märkvärdig och borde dra ner på maten, det har jag gjort nu.....
Min släkt vill heller inte acceptera min mammas dödsorsak, det pratas om cancer och andra tänkbara orsaker, men jag fick obduktionsprotokollet uppläst i telefonen av läkaren...mamma var frisk, men hennes lever såg ut som om hon supit ohejdat senaste tio åren....eller som hon ätit för fet och fiberfattig mat de senaste 20....min mamma drack ett glas vin i veckan.
 

Kommentera

Publiceras ej