Jag gav upp och lyssnade på läkaren. blev sjukskriven, läkaren sa först heltid men jag såg det som en omöjlighet. blev halvtid fram till jul och ett löfte att fokusera på mig, vila träning och avslappning.

Inte helt lätt, har inte fått antalet klienter nedskuret. Kommer lämna en lista till chefen i morgon med klienter som jag avsäger mig med omedelbar verkan. Vet bara inte vilka.

Jag har gått ner ett kilo, kan ju låta positivt men jag har inte gjort något för att gå ner, stressen påverkar mig negativt. Jag har utrymme att gå ner typ tio kilo (gud bevare mig väl) utan att bli underviktig, inget jag siktar på, men att gå ner ett kilo nu utan "effort"....inte bra.
Nästa vecka ska jag ge mig på att ta tag lite i kost och träning. Förra året gick jag ner 8 kilo på julveckan 🤣 då var jag hyffsat nyopererad, vi var på herrgården 23 till 27 december och maten var allt annat än anpassad till mig. Julafton var bäst, då fanns det kokt potatis!!!
I år tänker jag att jag gärna går ner 2-3 kilo men pga träning och kontroll på kosten.

En sak till....man ska ju inte ropa hej i glashus eller vad man nu säger, men sedan i måndags, när jag fick min sjukskrivning har jag inte vaknat sjöblöt av svett.....

Läkaren hade två tankar kring mina nattliga svettningar
1. Hormonerna har fått tokspel efter ivf och gastric bypass.

2. Nattlig ångest, då kroppen bara har tid på natten när man är så stressad som jag har varit då tar kroppen ut stressen i form av ångest som lämnar kroppen som svett....

Hon sa att om svettningar fortsatte efter att jag börjar må bättre mentalt skulle jag göra av mig för blod/hormonprover. 

Kommentera

Publiceras ej